7.31.2010

Brandul de tara

.

Brandul de tara nu "prea" e original!

Chiar in ziua lansarii noului brand turistic al tarii s-a descoperit ca acesta nu e chiar asa original pe cat trebuia sa fie conform caietului de sarcini si a banilor platiti pentru el.
Brandul turistic al Romaniei, cu sloganul "Explore the Carpathian garden", care a fost lansat azi la Shanghai, invita la explorarea "gradinii carpatice" in culori vii, predominant nuante de verde, dar si albastru, galben si portocaliu, care amintesc de natura, soare si mare, declara surse din turism.
Toate bune si frumoase, dar ce ne facem cu logo-ul brandului?
Conform Ministerului Dezvoltarii Regionale si Turismului, THR-TNS, cei care au creat brandul, aveau obligatia (printre altele) sa garanteze ca "elementele manualului de brand sunt originale si nu incalca dreptul de autor, drepturile conexe sau un alt drept de proprietate intelectuala apartinand sau exercitate in conditiile legale de catre un tert".
Cat de "originale" sunt elementele brandului s-a descoperit chiar in ziua lansarii sale: aproximativ o treime din logo este ocupat de o frunza, care este oricum, numai originala nu: ea se regaseste in logo-ul unui proiect englezesc de transport cu autobuze ecologice, Change transport, ca si pe banner-ul unei campanii a OLTCHIM S.A.
In plus, "originalitatea" este data si de faptul ca oricine doreste poate sa cumpere "frunza" de pe site-urile specializate in vanzarea de elemente grafice Shutterstock si Istockphoto.

In conditiile in care alte creatii ale THR-TNS, realizatorii brandului de tara, arata foarte bine, revine obsesiv intrebarea din titlu: Ghinion, blat sau incompetenta?
Tu ce parere ai?
Sursa