7.31.2010

Brandul de tara

.
0 comentarii

Brandul de tara nu "prea" e original!

Chiar in ziua lansarii noului brand turistic al tarii s-a descoperit ca acesta nu e chiar asa original pe cat trebuia sa fie conform caietului de sarcini si a banilor platiti pentru el.
Brandul turistic al Romaniei, cu sloganul "Explore the Carpathian garden", care a fost lansat azi la Shanghai, invita la explorarea "gradinii carpatice" in culori vii, predominant nuante de verde, dar si albastru, galben si portocaliu, care amintesc de natura, soare si mare, declara surse din turism.
Toate bune si frumoase, dar ce ne facem cu logo-ul brandului?
Conform Ministerului Dezvoltarii Regionale si Turismului, THR-TNS, cei care au creat brandul, aveau obligatia (printre altele) sa garanteze ca "elementele manualului de brand sunt originale si nu incalca dreptul de autor, drepturile conexe sau un alt drept de proprietate intelectuala apartinand sau exercitate in conditiile legale de catre un tert".
Cat de "originale" sunt elementele brandului s-a descoperit chiar in ziua lansarii sale: aproximativ o treime din logo este ocupat de o frunza, care este oricum, numai originala nu: ea se regaseste in logo-ul unui proiect englezesc de transport cu autobuze ecologice, Change transport, ca si pe banner-ul unei campanii a OLTCHIM S.A.
In plus, "originalitatea" este data si de faptul ca oricine doreste poate sa cumpere "frunza" de pe site-urile specializate in vanzarea de elemente grafice Shutterstock si Istockphoto.

In conditiile in care alte creatii ale THR-TNS, realizatorii brandului de tara, arata foarte bine, revine obsesiv intrebarea din titlu: Ghinion, blat sau incompetenta?
Tu ce parere ai?
Sursa

readmore »»

7.27.2010

Banii in copac!

.
0 comentarii

Probabil ca, cel putin in copilarie, cu totii am fost mustrati de mai multe ori de parintii nostri prin replica avand deja valoare de maxima “Banii nu cresc in pom!”. Ei bine, undeva in Sydney, cineva a dovedit contrariul.

 
Intr-o incercare de "a trezi spiritul de investitor al oamenilor", RaboDirect, o banca australiana online a sponsorizat un experiment special care a dus la indeplinirea fanteziilor financiare ale oricarui individ - un copac aievea in care cresc bani.
Evenimentul a avut loc intr-unul dintre parcurile orasului Sydney, unde coroana unui pom a fost umpluta cu bancnote de 5 dolari, de la ramurile inferioare pana in varf. Oamenii aflati in trecere erau filmati cu o camera ascunsa, pentru a li se observa reactiile dinaintea unei asemenea aparitii incredibile.
Surprinzator sau nu, primii aproximativ 100 de indivizi care au trecut pe langa pom l-au ignorat. Unii dintre acestia nici macar nu au observat ceva ciudat in legatura cu el. Un grup de alergatori, spre exemplu, era prea preocupat sa faca miscare pentru a se opri sa vada despre ce e vorba. Iar trecatorii care s-au oprit sa il analizeze doar au facut cateva fotografii si au plecat cu mana goala.
Totusi, imediat ce un ins mai indraznet a profitat de oportunitate pentru a isi umple buzunarele, comportamentul a fost prealuat in masa. Unii au insfacat doar una sau doua bancnote, de pe crengile mai accesibile, in timp ce altii s-au avantat, prin diferite mijloace, spre ramurile de la inaltime. Una dintre cele mai interesante observatii a fost altruismul colectiv, oamenii mai inalti impartindu-si "castigul" cu cei mai scunzi.
Experimentul cu bani a fost motivat de sumele foarte mari de bani din Australia care nu sunt puse in circulatie - "bani lenesi" - cum spun bancherii. Potrivit statisticilor, cetatenii australieni au ratat ocazia de a-si inmulti consistent veniturile, lasandu-si depozitele banesti in conturi cu dobanzi mici. RaboDirect a vrut sa vada cum reactioneaza oamenii atunci cand se confrunta cu oportunitatea maximizarii castigurilor lor financiare.

readmore »»

7.26.2010

Casa invizibila construita doar din oglinzi

.
2 comentarii

Un grup de arhitecti suedezi au construit un ansamblu de casute supendate in copaci, pe care le-au imbracat in oglinzi. Vezi cum arata...
Un grup de cinci designeri si arhitecti suedezi au realizat un ansamblu de cuburi din oglinzi cu destinatie ca locuinta/hotel. Acestea au fost amplasate intr-o padure din Suedia, la inaltime, astfel incat ai impresia ca esti una cu natura.
Oglinzile reflecta tot ceea ce se regaseste imprejur, astfel incat iti este greu sa le observi.
                                 Suspendarea unei casute
In zona, arhitectii au realizat un ansamblu de sase astfel de locuinte, ce pot fi inchiriate de catre turisti.
Toate casutele suspendate beneficiaza de absolut toate facilitatile, de la bucatarie, pana la baie.
In prezent sunt puse la dispozitia turistilor doar patru dintre aceste casute, doua urmand a fi deschise in aceasta toamna.
Structura casutelor este realizata din lemn reciclabil, energia este asigurata de panouri solare, incalzirea se face prin podea, iar baia este de tip ecologic.
Fiecare camera are intre 15 si 30 metri patrati si sunt suspendate la o inaltime ce variaza intre 4 si 6 metri deasupra solului.
                                 Casutele beneficiaza de toate facilitatile
Oglinzile vor fi prevazute cu un filtru ce va ajuta pasarile sa observe obstacolul si sa nu se raneasca.
Locatia aleasa pentru Treehotel este la 60 km distanta de Cercul Polar.
"Acesta este un mediu natural pe care nu vrem sa il schimbam cu nimic. De exemplu, am decis sa nu le permitem turistilor sa urce cu snowmobilul pe timp de iarna, tocmai pentru a menaja natura. O plimbare, pe jos, prin padure poate fi mult mai placuta", spun arhitectii.
Cei mai multi turisti care vin sa se relaxeze la Treehotel sunt din Europa, Noua Zeelanda si Australia.
Sursa

readmore »»