11.16.2010

Fraude pe Internet! Cum sa te feresti de ele!

.
1 comentarii

Odata cu expansiunea Internetului prin cresterea numarului de utilizatori in toate colturile lumii, au aparut si tot felul de metode prin care unii incearca sa profite de naivitatea altora pentru a le fura banii. Cele mai raspandite escrocherii sunt facute cu ajutorul email-ului, fiind urmate indeaproape de fraudele de pe site-urile de vanzari, precum eBay.  Din pacate, multi oameni devin si astazi victimele unor astfel de inselatorii si pierd sume importante de bani care intra in buzunarele hotilor din lumea virtuala.  

Avem mai jos cele mai raspandite exemple de astfel de metode de inselatorie, prin intermediul carora au fost extorcate sume foarte mari de bani si care inca functioneaza. 

Metoda nigeriana 

Aceste escrocherii isi au originea in tari din lumea a treia, de unde vine si numele acestei metode. Atacurile proveneau initial de la retele de calculatoare localizate in Nigeria, de unde erau trimise zeci de mii de email-uri catre diferite adrese din SUA. Acum, s-au raspandit in toata lumea. 

 La inceput, email-ul continea o poveste emotionata despre un caz nefericit de deces si se solicitau destinatarului date despre contul bancar al acestuia din SUA  pentru a putea fi transferata averea raposatului la loc sigur. In urma ajutorului, destinatarul ar fi urmat sa primeasca un comision substantial. Pentru asta se solicitau date personale si chiar date despre contul bancar. Odata aceste date dezvaluite, destinatarul se trezea cu contul golit.

  Pe masura ce acest tip de inselatorie a inceput sa fie cunoscut de cat mai multa lume, creativitatea escrocilor a produs noi povesti la fel de emotionante, ca, de exemplu, cazul unei persoane bolnave sau al unei persoane in pericol care ar vrea sa-si transfere averea, in siguranta, in SUA, in conturile destinatarului email-ului.
  Cea mai simpla cale de evitat este sa nu dai niciodata date personale, pe e-mail, cu atat mai multe date despre conturile bancare, unei persoane necunoscute.
 
Pare greu de crezut, dar s-au gasit si inca se mai gasesc multi naivi care trimit date confidentiale unor persoane necunoscute de la care au primit un e-mail.
Metoda site-ului clonat
 
A doua cea mai intalnita frauda facuta pe internet este phishingul. Escrocii creeaza site-uri asemanatoare celor autentice ale bancilor, de exemplu, cu mici modificari ale adreselor.
 Se trimit apoi email-uri cu link-uri catre aceste site-uri pentru a ti se solicita in numele bancii sa faci diferite operatiuni. Odata accesat link-ul se deschide pagina clonata unde trebuie sa introduci date de identificare si date despre contul bancar.
 Aceste informatii ajung direct la hoti, urmand sa le foloseasca ulterior pentru a-ti goli contul.
Ca sa te feresti de astfel de furturi, trebuie sa stii ca bancile nu-ti cer niciodata sa faci operatiuni in cont sau date despre contul tau prin e-mail.
Metoda inselatoriilor pe eBay
 
Dupa metoda nigeriana si cea a phishingului, s-au dezvoltat escrocheriile facute pe site-uri ca eBay. Sunt cel putin doua feluri de inselatorii care se fac pe eBay.
  Prima dintre ele vizeaza vanzatorii de pe acest site. Hotul alege un obiect scos la vanzare pe site si face rost de unul identic, dar defect. Apoi comanda de la vanzator obiectul bun, face plata, iar dupa ce primeste coletul livrat, face reclamatie sustinand ca produsul i-a venit deteriorat, spart, stricat, etc., avand ca proba produsul identic pe care il avea deja stricat acasa, cu care il inlocuieste pe cel original.
  De cele mai multe ori vanzatorul, pentru a nu avea parte de publicitate negativa si alte batai de cap, returneaza banii, asa ca hotul se alege cu un produs in perfecta stare pe care il poate vinde ulterior.
  Ca sa te protejezi in calitate de vanzator, cere cumparatorului sa-si faca asigurare de colet pe timpul transportului sau specifica clar o clauza prin care spune ca vanzarea facuta este una finala si nu se accepta returnari, indiferent de motiv.
 O a doua metoda presupune vanzarea falsa de produse de mare valoare precum masini, iahturi, etc. Escrocheria este foarte simpla. Hotul scoate la vanzare pe eBay o masina foarte populara si dorita, la un pret foarte bun, pe care de fapt nici nu o are. Posteaza doar poze luate de la alte anunturi auto.
 Sub pretextul urgentei, vanzatorul cere un pret sub pretul pietei. In cazul in care te arati interesat de masina, ti se spune ca sunt multe solicitari, iar daca o vrei trebuie sa dai un avans pentru a fi rezervata. Ca sa eviti o astfel de inselatorie, nu plati niciodata avans pentru ceva ce nici macar nu ai vazut in realitate.

readmore »»

11.12.2010

Cum poti creste pagerank-ul?

.
8 comentarii

Metode de a creste pagerank-ul site-ului tau.
Ce este un pagerank?
Pagerank-ul este criteriul folosit de motorul de cautare Google pentru positionarea siteurilor in cadrul search-ului. Acesta se calculeaza in functie de link-urile de pe alte site-uri catre site-ul tau. In teorie: cu cat site-ul tau are mai multe link-uri directe cu atat este mai valoros. In practica lucrurile stau putin mai diferit
La ce foloseste pagerank-ul?

 Sa presupunem ca avem site-ul X cu pagerank 3 si site-ul Y cu pagerank 6 si amandoua se adreseaza segmetului cinematografic. Atunci cand un o persoana va da search pe google la cuvantul “cinematograf” Google va afisa prima optiune site-ul Y, precedat de site-ul X.
Cum cresc pagerank-ul site-ului?
Cum spuneam si inainte, pagerank-ul reprezinta multitudinea de link-uri directe (backlinks) catre site-ul tau. Pagerank-ul este influentat foarte putin de link-uri reciproce cu alte site-uri.
Pagerank-ul il poti creste numai in timp, colaborand cu alte site-uri sau punand la dispozitia utilizatorilor un script de share pentru facebook, del.icio.us etc. Deasemenea pagerank-ul este influentat pana si de link-urile care se afla in corpul mail-urilor dar intr-o proportie foarte mica.
Cel mai important de tinut minte este ca backlink-urile (link-uri directe, nu reciproce) sa fie de domenii apropiate. Faptul ca site-ul tau se regaseste in 3.000 de directoare are acelasi efect ca 100 de link-uri in site-uri obisnuite. Deasemenea Google tine seama si de pagerank-ul pe care le au site-urile care trimit catre tine.
Serviciile de inscriere manual a site-ului in directoare web reprezinta unele dintre cele mai importante aspecte atunci cand este vorba de promovarea unui web site.
Din pacate acest aspect nu este indeajuns de promovat de webdesigneri. Datorita acestui fapt o mare parte a site-urilor existente au trafic zero sau aproape zero. Proprietarii domeniului considera (sau nu stiu) ca daca au un site cu aspect deosebit succesul este garantat. Aceasta este o greseala.Un mic rezumat:
Cum poti obtine pagerank 3?
555 site-uri care au pagerank 1 au link catre tine
101 site-uri care au pagerank 2 au link catre tine
19 site-uri care au pagerank 3 au link catre tine
4 site-uri care au pagerank 4 au link catre tine
1 site care are pagerank 5,6,7,8,9,10 are link catre tine
Cum poti obtine pagerank 4?
3.000 site-uri care au pagerank 1 au link catre tine
555 site-uri care au pagerank 2 au link catre tine
101 site-uri care au pagerank 3 au link catre tine
19 site-uri care au pagerank 4 au link catre tine
4 site-uri care au pagerank 5 au link catre tine
1 site care are page pagerank 6, 7, 8, 9 sau 10 are link catre tine
Cum poti obtine pagerank 5?
17.000 site-uri care au pagerank 1 au link catre tine
3.000 site-uri care au pagerank 2 au link catre tine
555 site-uri care au pagerank 3 au link catre tine
101 site-uri care au pagerank 4 au link catre tine
19 site-uri care au pagerank 5 au link catre tine
4 site-uri care au pagerank 6 au link catre tine
1 site care are pagerank 7, 8, 9 sau 10 are link catre tine
Cum poti obtine pagerank 6?
93.000 site-uri care au pagerank 1 au link catre tine
17.000 site-uri care au pagerank 2 au link catre tine
3.000 site-uri care au pagerank 3 au link catre tine
555 site-uri care au pagerank 4 au link catre tine
101 site-uri care au pagerank 5 au link catre tine
19 site-uri care au pagerank 6 au link catre tine
4 site-uri care au pagerank 7 au link catre tine
1 site care are pagerank 8, 9 sau 10 are un link catre tine
Cum poti obtine pagerank 7?
508.000 site-uri care au pagerank 1 au link catre tine
93.000 site-uri care au pagerank 2 au link catre tine
17.000 site-uri care au pagerank 3 au link catre tine
3.000 site-uri care au pagerank 4 au link catre tine
555 site-uri care au pagerank 5 au link catre tine
101 site-uri care au pagerank 6 au link catre tine
19 site-uri care au pagerank 7 au link catre tine
4 site-uri care au pagerank 8 au link catre tine
1 site care are pagerank 9 sau 10 are link catre tine
Cum poti obtine pagerank 8?
2.800.000 site-uri care au pagerank 1 au link catre tine
508.000 site-uri care au pagerank 2 au link catre tine
93.000 site-uri care au pagerank 3 au link catre tine
17.000 site-uri care au pagerank 4 au link catre tine
3.000 site-uri care au pagerank 5 au link catre tine
555 site-uri care au pagerank 6 au link catre tine
101 site-uri care au pagerank 7 au link catre tine
19 site-uri care au pagerank 8 au link catre tine
4 site-uri care au pagerank 9 au link catre tine
1 site care are pagerank 10 are link catre tine

readmore »»

11.09.2010

Personajul cu mantie neagra

.
0 comentarii

Imagine-cliseu asociata mortii, cea mai raspandita reprezentare a inevitabilului sfarsit al omului, personajul cu mantie neagra si inarmat cu o coasa a devenit, in decursul secolelor, un element de baza in cultura populara. In fresce si gravuri, in filme si cantece, pana si in desene animate, personajul cu coasa e peste tot. Dupa cum si ceea ce semnifica el e peste tot. Si peste toate.

Moartea nu are sex. Oare? 
In fata fenomenului pe cat de inevitabil, pe atat de tulburator al mortii – misterioasa incetare a vietii si trecerea intr-o alta stare despre care nu stia de fapt nimic, omul isi punea evident intrebari: ce se intampla cand mori? Ce se intampla dupa aceea? Unde se duce partea imateriala – sufletul? Si tot asa – intrebari existentiale dificile, tulburatoare, care agitau mintile oamenilor si ii nelinisteau permanent.
Atunci, pentru a imblanzi oarecum fenomenul mortii, pentru a-l apropia de intelegerea lor, au recurs la o metoda brevetata, testata de-a lungul timpului si cu eficienta demonstrata: personificarea. Si-au imaginat cum ar putea arata moartea si au portretizat-o; intr-un fel, au umanizat-o, reprezentand-o ca pe un om. Barbat sau femeie? In cultura occidentala anglo-saxona moderna, in mod curios, personajul cu coasa e… un tip. Este un personaj masculin, numele sau in engleza este The Grim Reaper. In schimb, in cultura populara romaneasca, moartea e “gandita” ca o femeie – “cea cu coasa”; sau, mai modern, doamna cu coasa.
 Altii prefereau femeile: in mitologia popoarelor nordice precrestine, Walkyriile (desen), femei frumoase si tinere, zburau, calari pe cai inaripati, deasupra campurilor de batalie, alegeau pe cei care urmau sa moara in lupta si ii insoteau in Walhalla, salasul ceresc al zeilor, peste care stapanea divinitatea suprema, Odin. Vitejii razboinici pieriti in batalie isi petreceau viata de dupa moarte benchetuind, in asteptarea zilei in care aveau sa ia parte la lupta apocaliptica Ragnarok, batalia sfarsitului lumii, un soi de Armaghedon in varianta precrestina. Si in alte culturi moartea e reprezentata ca o femeie. Femei razboinice, femei invaluite in lintolii albe, femei tinere si frumoase, femei batrane si urate, femei cu limba otravita… variantele abunda, e o diversitate de forme, de reprezentari, raspandita de la un cap la altul al lumii.
In alte culturi apare un Inger al Mortii (tablou), care ia sufletul celui muribund si il duce spre salasul de veci care i-a fost harazit. In religia islamica, traditional, Azrael este Ingerul Mortii (desi nu apare cu acesta denumire nicaieri in Coran); uneori, apare in povestiri ca o fiinta cu aspect infricosator, cu tot corpul acoperit de ochi si de limbi. In crestinism, in schimb, Ingerul Mortii era mai degraba un personaj cu infatisare umana normala, chiar agreabila, desi nu prea vesela; poate nu era chiar cea mai dorita prezenta, dar nici nu arata ca un monstru. Asta pana in secolul al XIV, cand, fata de grozavia a ceea ce s-a intamplat, Ingerul Mortii nu mai era indeajuns de infricosator ca sa personifice moartea. Era nevoie de cineva cu o infatisare mai potrivita pentru acesta functie.
De unde, de ce si cum? 
Dupa o parere raspandita in randurile istoricilor, reprezentarea mortii sub forma unui schelet - simbol al descompunerii corpului - dateaza din Evul Mediu, mai precis din secolul al XVI-lea si se leaga de unul dintre cele mai inspaimantatoare fenomene care au marcat existenta oamenilor Europei in acele vremuri: ciuma. Epidemiile de ciuma, boala sosita din Orient odata cu intensificarea calatoriilor, a ajuns pe continentul nostru dimpreuna cu cu sobolanii care, originari si ei din Asia, i-au urmat pe oameni in calatoriile lor de intoarcere din Asia in Europa.
Bacteria care produce ciuma, Yersinia pestis, era transmisa la om de puricii care intepasera sobolani bolnavi de ciuma. Chestia asta o stim acum, dar, in urma cu 700 de ani, nimeni nu stia, evident, nimic despre bacterii si modul de transmitere a infectiilor bacteriene. Tot ceea ce stiau oamenii Evului Mediu este ca uneori izbucnea cate o molima cumplita, care secera mii de vieti in cateva saptamani. Nimic nu-i putea opri raspandirea – nici procesiunile, nici actele de pocainta, nici macar masurile drastice de izolare, care mergeau pana la zidirea in case, de vii, a celor bolnavi. Boala isi indeplinea opera de nimicire si apoi se stingea treptat, disparea…; pentru a reizbucni cativa ani ori cateva decenii mai tarziu, in alta parte de lume sau in cele pe care le mai vizitase deja.
Privelistea oferita de gramezile de cadavre care se descompuneau, raspandind un miros pestilential si dezvaluind structura osoasa a corpului, ii impresiona groaznic pe cei care avea nefericitul prilej de a o vedea. Asa s-a nascut, cred specialistii, reprezentarea mortii ca schelet: infatisarea ei este umana, dar portretul nu este cel al unui om viu, ci infatiseaza ceea ce mai ramane din om dupa trecerea prin poarta dintre lumi, prin transformarea enigmatica, neinteleasa si inspaimantatoare care desparte existenta de non-existenta.
Astfel de reprezentari apar in miniaturile manuscriselor, in fresce de pe peretii bisericilor, mai tarziu in tablouri pictate si in gravuri. Multe dintre aceste reprezentari infatiseaza Dansuri ale Mortii, un obicei medieval despre care se stie ca era practicat in Europa apuseana si care ar fi avut ca scop, sa zicem asa, pregatirea psihologica pentru moarte. Era o reamintire a ceea ce il astepta pe fiecare om. Memento mori. Poate ar putea fi privita si ca un soi de terapie, ce ajuta oamenii sa-si domine teama inevitabila in fata mortii care li se arata de pretutindeni si sa-si pastreze, astfel, in acea viata precara, traita sub amenintarea a zeci de boli mortale, echilibrul sufletesc.
De obicei, aceste “sedinte de terapie” aveau loc in cimitire si imbracau forma unor piese de teatru popular, o dramatizare a evenimentului intalnirii cu Moartea, reprezentata ca un schelet uman. Viitoarea victima cerea indurare, aducea argumente, explicand pentru ce crede ca Moartea ar trebui s-o crute… Dar nimic nu oprea Moartea sa-si indeplineasca misiunea: in cele din urma, aceasta isi lua victima cu ea. Traditii de acest fel i-au inspirat pe multi artisti, precum Hans Holbein sau Bernt Notke, care infatiseaza in lucrarile lor asemenea Dansuri Macabre, in care scheletele danseaza printre (si cu) oameni vii de toate varstele si de toate starile sociale, drept reamintire a faptului ca nimeni, absolut nimeni, nu poate scapa de moarte.
Recuzita si decorul 
 In reprezentarile medievale mai timpurii, scheletele nu au intotdeauna echipamentul modern standard - mantia neagra, coasa - ci apar purtand altfel de vesminte (sau nici un vesmant) si diverse arme: arbaleta, sulite, sageti. Cu timpul, insa, s-a impus arma devenita traditionala – coasa. Cu care moartea reteaza vietile.
Astazi, vesmantul traditional in care se infatiseaza moartea este o mantie ampla, neagra, cu gluga din care rasare, terifiant, “fata” craniului, cu dintii ranjiti. Negrul e de multa vreme, in Europa, o culoare a doliului; prin extensie – a mortii, asa ca draparea cu o pelerina neagra nu e surprinzatoare. Vesmantul amplu, care mai mult ascunde decat arata ceea ce se afla sub el, contribuie la atmosfera de mister, insufla sentimentul tainei si al terorii, al fricii de necunoscut.
Moartea mai poarta uneori si o clepsidra – simbolul curgerii timpului, al scurgerii vietii; odata cu caderea ultimului fir de nisip, Moartea are tot dreptul sa ridice coasa si … harsti! In unele opere de arta medievale se vede cum Moartea “trage cu coasa” prin multimea de oameni, reterzand firul existentei acestora, recoltandu-si “cota” de vieti. De ce coasa si nu alta arma ori unelata? Exista pareri care leaga coasa de preocuparile agricole dominante in vremurile medievale si de perceptia oamenilor asupra ciclurilor vitale ale fiintelor vii.
Coasa ar fi, astfel, inventia unei societati agrare, pentru care, inca din vremurile stravechi ale inceputurilor agriculturii, recoltarea semnifica moartea plantei cultivate, sfarsitul ciclului vital care incepuse odata cu germinarea semintei. (Cum societatea occidentala a depasit de mult faza agrara, e de mirare ca nu am produs pana acum o imagine noua a Mortii, inarmata cu cine stie ce arma moderna caracteristica epocii industriale sau post-industriale. Dar lucrurile de genul asta iau timp. Sau poate o sa ne intoarcem, mai curand decat credem, la o societate agrara).
Si, pentru a reaminti, consolator (?) ca moartea e doar sfarsitul unei etape, in reprezentarile artistice, alaturi de Moartea scheletica apare, cateodata, o femeie tanara si frumoasa, simbolizand Viata si reamintind tuturor legatura indestructibila dintre cele doua contrarii, moarte si viata: nici una nu poate fi definita, descrisa, fara a recurge la cealalta, deci nici una nu are sens fara cealalta. Ele exista, complementar si de nedespartit. Sau, cum spunea un autor antic: “Nimic nu poate fi vesnic odata ce s-a nascut.”
SPUNE-TI OPINIA! Iti este frica de moarte? Crezi in viata de apoi? Ce parere ai despre acest articol?

readmore »»
 
Adauga blog - adauga articole Bloguri, Bloggeri si CititoriZiarul
Protected by Copyscape Plagiarism Scanner