5.31.2010

Minuni ale ingineriei in secolul XXI

.


Inginerie - Presentation Transcript
1. Constructia unui parc eolian in mijlocul marii Cateva minuni ale ingineriei din secolul XXI
La 20 km de coasta Danemarcei, se afla Horns Rev, cel mai mare parc eolian din lume Este compus din 80 elice inalte de 110 m, cu o putere de di 160 MW , mult mai puternice decat cele aflate pe pamant.
Elicele sunt lungi de 30 m Transferul unei elice Asamblarea Transferul pe mare.
Montajul
Vedere panoramica al parcului eolian
2. Strada imposibila Cateva minuni ale ingineriei secolului XXI
. Strada care uneste orasele Tibbitt si Contwoyto se gaseste in Canada. Este considerata cea mai periculoasa din lume. Se afla pe terenurile artice si se desfasoara pe 500 km ajungand la uriasele mine de diamante din nord. Este considerata periculoasa deoarece’85% traverseaza lacuri inghetate, si stratul de ghiata se poate rupe in orice moment si sa inghita camioanele care il parcurg . Autostrada Articului
Acest traseu se poate face numai in lunile d eiarna foarte reci. In fiecare an, cand stratul de ghiata devine suficient de gros,angajatii de la Nuna Logistics, (masinarii enorme de curatat zapada…) … deschid o strada larga de 70 m, echivalentul unei autostrazi de 8 benzi, ce permit camioanelor de 70 to sa ajunga la mine.
In ciuda eforturilor, uneori natura are ultimul cuvant
3. Colosi pe mare Cateva minuni ale ingineriei secolului XXI
Cele mai mari meganave din lume Sunt utile a transporta obiecte foarte mari si foarte grele…
Cum ar fi statiile petroliere off-shore …
… utilaje pentru lichefierea gazului … statii radar militare …
… sau submarine. (o nava care transporta alta nava)
V-ati intrebat vreodata cum se incarca? 1. Se scufunda platforma care se incarca… Se parcheaza deasupra incarcatura… 3. Si, in sfarsit se ridica platforma si se navigheaza!! SIMPLU, NU ?
4. Nebunie pe apa. (E un pod? O autostrada inundata? O halucinatie a lui Jules o Verne, Cateva inginerii ale secoului XXI
Un km lungime, 32 metri latime, Podul Magdeburg (Germania) trebuie sa-l privesti de mai multe ori sa-ti dai seama ca exista intr-adevar. Este un pod de apa care traverseaza fluviul Elba si care permite circulatia navelor intre cele mai mari canale din aceasta tara. A costat mai mult de 500 milioane de euro si s-a realizat in 6 ani.