4.14.2010

Jucariile celor bogati

.

Conturile miliardarilor ar fi zadarnice daca nu le-ar facilita posesorilor accesul la exclusivitate, la lux total. Cum arata cele mai costisitoare creatii ale omului? Ti-am pregatit o colectie cu doar cateva dintre acestea, pe care cei mai multi dintre noi nu vor ajunge nici macar sa le atinga vreodata.
The Maltese falcon
Tom Perkins, unul dintre miliardarii din Silicon Valley, si-a comandat cel mai mare iaht cu panze din lume, The Maltese Falcon (Soimul maltez). Ambarcatiunea a fost construita in santierul naval italian Perini Navi, iar designul face trimitere la celebrul velier Cutty Sark. Aceasta constructie ultraluxoasa are o punte de 88 de metri lungime, pe care sunt montate trei catarge rotative autoportante din carbon, de 58 de metri inaltime, ce pot sustine 2.400 m2 de vela. Aparent, catargele au un design identic celui al velierelor clasice, cu panzele perpendiculare pe planul puntii. Modul de strangere si desfasurare a noilor panze este insa inedit. Ele sunt montate pe niste sine care culiseaza spre catarg, nu in jos. In plus, catargele fiind rotative, pot fi orientate in functie de directia vantului. Bineinteles, totul este actionat automat, asa ca velierul nu are nevoie de un intreg echipaj care sa se ocupe de asemenea probleme. De altfel, The Maltese Falcon poate fi manevrat de un singur om, gratie cabinei complet computerizate, si poate traversa Oceanul Atlantic in 11-12 zile, in conditii meteo favorabile. Folosind doar velele, vasul poate atinge viteza de 15 noduri marine. Ar fi inutil sa detaliem aici luxul interior de care beneficiaza nava, avand in vedere ca distractia l-a costat pe miliardarul american 150 de milioane de euro.

Airbus a380
Este fara indoiala cel mai mare avion de transport civil creat vreodata. Asta nu l-a impiedicat insa sa devina jucaria personala a printului saudit Alwaleed Bin Tatal Bin Abdulaziz Al Saud, contra sumei de 300 de milioane de euro. Bineinteles, printul nu avea nevoie de cele 525 de scaune din cele trei clase de confort, asa ca aeronava a devenit, la comanda sa, un imens palat zburator. Avionul dispune de o izolare fonica exceptionala, astfel ca pasagerii pot uita ca sunt propulsati de patru reactoare Rolls-Royce extrem de puternice. La sol, alteta-sa nu va simti mirosul de kerosen cu care este alimentata nava, pentru ca in cabina personala are un sistem convertor de compusi organici care elimina orice iz neplacut. Palatul plutitor are lungimea de 73 si inaltimea de 24 de metri. Cele 560 de tone ale aeronavei sunt sustinute in aer de doua aripi cu suprafata totala de 845 m2, iar autonomia de zbor a aparatului este de 15.200 km


RM-008
Richard Mille a muncit mai bine de cinci ani ca sa creeze mecanismul ceasului RM-008. Rezultatul este un design nemaivazut pana acum, care te-ar putea duce cu nota de plata pana pe la 508.000 de euro. Cronograful are 444 de piese, iar sistemul tourbillon cu inertie variabila insumeaza 77 de componente – o adevarata opera de arta mecanica, in stare sa se ia la tranta cu milionimile de secunda. Cronometrul este prevazut cu un sistem de oprire pentru determinarea timpilor intermediari. O apasare de buton incremeneste mersul acelor, iar o a doua asigura revenirea la masurarea perfecta a timpului, fara ca limbile sa sara brusc la noua pozitie. Acest lucru este posibil datorita unui mecanism complex de reducere a inertiei partilor in miscare cu ajutorul unor piese create din titan. Ca orice ceas mecanic, RM-008 este „alimentat“ cu ajutorul unui arc, care poate misca piesele componente timp de pana la 70 de ore. Pe cadran exista un indicator de cuplu care arata cat de tensionat este acest arc si ii regleaza tensiunea la nevoie, ca nu cumva sa pateasca ceva. Fiind un mecanism de o precizie extraordinara, ceasul este dotat cu un ingenios sistem de demontare. In cazul in care vrei sa umbli intr-un anumit loc, poti demonta doar modulul care il contine, fara sa deranjezi cadranul sau limbile.

1 comment

Bogdan Stanciu spunea...

ceasul este pe departe cea mai tare jucărie!